“El reconeixement dels MESTRES”

By 5 de juliol de 2016Camins, General, Pautes, Poblenou

En el dia a dia et trobes immers en converses amb companys/es, famílies, mestres/a.. Que acaben convertint-se en debats sobre la societat actual, en concret sobre l’educació a les escoles i sobre quin és el paper i rol que han d’adquirir els mestres.  A mi sempre m’agrada compartir, que els mestres tenen un paper fonamental en la vida dels nens i que la seva funció no és únicament la d’ensenyar coneixements, sinó que també  eduquen, acompanyen, comparteixen, s’il·lusionen  i estimen als seus nens i a les seves respectives famílies.

En ocasions, es tendeix a pensar que és una feina fàcil, amb bon horari i amb molts dies de vacances durant l’any. Però jo sempre em pregunto: On queda el reconeixement de ser un bon mestre? I la pressió i les responsabilitats a les que s’enfronten diàriament? Ser mestre, és una feina complexa que requereix vocació, paciència, adaptació i superació de les dificultats en el dia a dia, unes habilitats molt especials que no estan a l’abast de qualsevol persona i/o professional.

S’ha de tenir en compte, que darrere dels mestres  hi ha persones, persones que també s’angoixen i tenen neguits, neguits davant d’aules de trenta alumnes amb característiques molt diverses, i sempre considerant a cada nen/a únic i especial. Tot i així, és inevitable que algunes vegades es trobin amb manca de recursos per poder fer front a algunes situacions a l’aula, degut a la situació social i política que estem vivint.

Per tant, considero que una de les receptes màgiques per garantir la bona evolució dels nostres fills/es tant a nivell emocional com acadèmic, és potenciar el vincle i la bona comunicació amb els mestres. L’escola és una part fonamental en la vida dels nens/es, ja que passen gran part del dia i és un espai d’enriquiment i creixement personal. Establir relacions de confiança i  una feina conjunta amb l’escola, potenciarà la bona evolució biopsicosocial del nen/a.

PAUTES ESTABLIR UN BON VINCLE AMB ELS MESTRES

-Establir una bona vinculació amb el mestre/a, per tal de que hagi una bona comunicació al llarg del curs.

-Respectar i proporcionar confiança en el mestre/a, així també els nens veuran al mestre/a com a persona referent a l’escola.

-Comunicar a l’escola les pors i neguits que es puguin tenir en relació als nens/es, l’escola sempre és un bon suport per donar recursos a les famílies.

-No parlar de manera despectiva ni infravalorar la tasca dels mestres davant dels nens, ja que desautoritzarem la figura d’autoritat del mestre/a.

-És important com a família, Involucrar-se  i participar de manera activa com en l’àmbit escolar.

-Treballar de manera conjunta i en una mateixa línia, potenciarà la bona evolució del nen/a.

 

Nerea González Ramos

Psicòleg

Núm col. 22.239